PeLiTa HaTi

ya ALLAH dalam aku mencari CINTA AGUNGMU aku diuji Ya ALLAH....BERIKANLAH AKU JALAN YG LURUS

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us

HAMBA ALLAH

Rendahkanlah dirimu....tapi jangan sampai islam direndahkan
carilah ilmu...tapi jangan sampai tersalah sumber
berjalanlah kemana sahaja....hindari tempat yang mengundang dosa
bercakaplah..jika perlu...diamlah jika perlu....
berhujahlah jika tepat...dan sahih..
wahai telinga yang mendengar mulut berkata....
wahai hati ladang segalanya...mari kita sujud kepada ALLAH
Friday, June 11, 2010

kakiku berlumpur

Posted by pelita hati

jauh perjalanan mungkin aku telah terjah seusia ini...
bila ku pandang ke hadapan,terasa impian yang menggunung...apabila aku memandang lagi..teringat kisah hidupku yang amat mempengaruhi aku sebelum ni.....

wahai sahabat yang pernah sepertiku dahulu...
ketahuilah masih besar ruang lingkup hidup ini untuk kita kaji sebagai khalifah ALLAH...
jangan dibutakan mata dan jangan di sesakkan kaki melangkah kerana fanatiknya terhadap sesuatu...sedangkan zaman Rasulullah dahulu pun orang berhijrah dari satu tempat ke tempat yang lain untuk mwembela diri dan agama......takkan pernah kaki umat Muhammad ini kaku di suatu tempat yang tak bisa ada penghijrahan kerana Nabi kita sendiri berhijrah.....

luahan hati dari sudut yang jauh...manusia cepat dipengaruhi dengan k,sayang...ya aku pun memerlukannya tapi k.sayang ALLAH paling ku danmba saat ini......sebelum terpejam...kudoakan...hampirilah aku wahai sang kebahagiaan....

0 comments: