PeLiTa HaTi

ya ALLAH dalam aku mencari CINTA AGUNGMU aku diuji Ya ALLAH....BERIKANLAH AKU JALAN YG LURUS

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us

HAMBA ALLAH

Rendahkanlah dirimu....tapi jangan sampai islam direndahkan
carilah ilmu...tapi jangan sampai tersalah sumber
berjalanlah kemana sahaja....hindari tempat yang mengundang dosa
bercakaplah..jika perlu...diamlah jika perlu....
berhujahlah jika tepat...dan sahih..
wahai telinga yang mendengar mulut berkata....
wahai hati ladang segalanya...mari kita sujud kepada ALLAH
Wednesday, June 16, 2010
Posted by pelita hati

semua manusia mempunyai ceritanya yang tersendiri......
semua ruang sudahpun tersedia dengan jalan-jalan yang mungkin menjadi loron dalam kehidupan.....
penat lelah semakin sesak....
ketawa hanya berperasaan seketika...
rumahku dimana kakiku terhenti...
namun ALLAH maha kuasa dan baik kerana aku tidak pernah sempit....
semaki jauh aku pergi...aku terputar sendiri
pada waktu aku belum mengenal dunia yang waktu itu, aku masih lagi ketawa dalam perasaan yang ikhlas.....bagi aku, kasih sayang hanya satu perasaan yang wujud antara Pencipta dan yang dicipta....antara yang ikhlas dan penerima.....bagiku, setelah kematian DIA, tiada lagi hati ketawa bagi diriku....semuanya samarata kerana aku tidak pernah rasa ikhlas dalam setiap yang mereka buat dan kadang2 aku pun tak boleh nak ikhlas....hatiku keras membatu......

2 comments:

aimi cahaya kasih said...

tabahkan hati dalam menempuh segalanya....

pelita hati said...

erm.....sayang adek akak ni