PeLiTa HaTi

ya ALLAH dalam aku mencari CINTA AGUNGMU aku diuji Ya ALLAH....BERIKANLAH AKU JALAN YG LURUS

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us

HAMBA ALLAH

Rendahkanlah dirimu....tapi jangan sampai islam direndahkan
carilah ilmu...tapi jangan sampai tersalah sumber
berjalanlah kemana sahaja....hindari tempat yang mengundang dosa
bercakaplah..jika perlu...diamlah jika perlu....
berhujahlah jika tepat...dan sahih..
wahai telinga yang mendengar mulut berkata....
wahai hati ladang segalanya...mari kita sujud kepada ALLAH
Monday, November 1, 2010
Posted by pelita hati

salam...

1/11/2010

dah genap adek kak ayu umurnya 16 tahun...terasa masa terlampau cepat berlalu...

hari ni suasana macam biasa hingar bingar dengan hiruk pikuk anak2 di dzuliman...

cuma ada luahan yang ingin dikongsikan bersama dengan pembaca mungkin.....

entahlah...kakiku sentiasa terbawa ke arah macam ni walau pun kadang2 pelik gak...jenuh dah aku rasa cam nak lari skit jer dari kehidupan yang orang kater skema, baik tapi kenapa ALLAH selalu sangat hantar aku kawan2 yang baik..

hehe....

hidup aku simple...
kawan baik susah dicari.aku selalu sahaja sendiri....cuma yang selalu keep in touch,kak ana

hamba ALLAH yang sangat aku sayangi sebab dari awal pertemuan sampailah ke hari ni...terasa keikhlasannya bersahabat dengan ku....sentiasa memahami aku walau pun aku di dalam senang dan apatah lagi susah

pernah aku masuk jemaah dot dot dot yang diharamkan kerajaan malaysia...but,aku no komen.....tapi kak ana tak pernah biarkan aku....aku susah pon dia cuba bantu...malunyer dengan orang yang baik macam dier...

aku anak yang ke 8 daripada 11 adik beradik....ada pendapat kater aku ni unsur angin.......baran ke ek? ntah lah aku pun xtau.....

ada sesuatu yang hilang dalam hidupku yang tak mungkin kutemu lagi...

hehe...celarulah plak...

hem....

pening skit lah dengan kerje2 yang mendatang.....
harap ALLAH lancarkan...
kadang2 terpaksa aku sembunyikan kesedihan supaya orang gembira..
kadang2 aku merintih mencari ketenangan...
tak pasti tenangkah aku ni...
apa pun aku tahu pasti ada hikmah disebalik yang terjadi
aku bersyukur dengan semua kurniaan Ilahi.....

kelas ambitious yang aku ajar penuh hilai tawa dan angin ribut...haha
selalu lah aku pancing anak2 ni dengan video palestin supaya dorang duduk diam..hehe..kejam!

kadang2 terover gak dengan tindakan sebab dorang over act...
selalu membidas diri sendiri..
mungkin dorang nakal sebab dosa2 aku kot...pastu terdiam...

kak ana ada ajar, dia kata pegang hati, baca YA LATIF...banyak2 kali...jom praktikkan.....

:)